משחקים וצעצועים לכלבים

כלב מוקף בצעצועים
רוב בעיות ההתנהגות אצל כלבים נגרמות עקב שעמום ועודף אנרגיה. הכלב מבלה את רוב זמנו לבד בבית, ללא כל תעסוקה ומה שקורה בפועל זה שהוא פשוט מוצא לעצמו תעסוקה. אם זה ללעוס את הספה, ללעוס נעליים, לנבוח על כל דבר שזז או אפילו סתם לרוץ במעגלים בבית ובדרך להחריב אותו לחלוטין. בניגוד לכלבים הביתיים, הכלב הפראי (כלב הנמצא בסביבתו הטבעית בטבע) מבלה את רוב יומו בציד או במשחק עם הלהקה. לאחר כל הפעילות הזו הכלב הפראי עייף והולך לישון. אנו מצפים מהכלב של שנות ה-2000, שישן רוב היום, חסר מעש באופן כללי, לא פורק אנרגיות ולא צד שום דבר, להתנהג למופת.

פה בדיוק נכנסים הצעצועים לתמונה, בחנויות ציוד לבעלי חיים ישנם סוגים רבים של צעצועים, טובים יותר או פחות אך לצערנו קיימים גם צעצועים שיכולים לגרום לנזק לכלב או לבני הבית. במאמר הנ"ל אסביר על צעצועים המומלצים לשימוש ועל איך להשתמש בהם בכדי לנסות להעסיק ולעייף את הכלב שלנו וכמובן איך למנוע בעזרתם בעיות התנהגות מיותרות.

KONG

הקונג הוא צעצוע אליפטי, אשר במרכזו פתח למילוי מזון. הקונג עשיו מגומי קשיח אשר מגיע במגוון גדלים וברמות קושי שונות. הכלב יכול למעוך את הקונג, ללקק אותו, לזרוק אותו באוויר וכל זאת בכדי להוציא ממנו את "הפרס" שזה האוכל כמובן. בפעולות אלו הכלב בעצם הולך לצוד את הפרס שלו וכתוצאה מכך אנו מעייפים אותו מנטאלית וגם פיזית. את הקונג ניתן למלא בדרכים רבות, אפרט את הדרכים למילוי הקונג לפי רמות הקושי של הוצאת הצ'ופר ממנו.

אוכל יבש (צ'ופרים)

ממלאים את הקונג באוכל של הכלב (במנה היומית) חשוב לוודא שהאוכל יוצא בקלות וללא מאמץ מיוחד מצד הכלב בהתחלה בכדי לגרום לכלב התעניינות בקונג ובמשחק החדש.

אוכל יבש מורטב

תחילה צריך להרטיב את המזון היבש של הכלב במים או במרק עוף, עד לקבלת עיסה. לאחר מכן נמלא בעיסה את כל הקונג. הכלב יצטרך להשקיע קצת יותר מאמץ בכדי לאכול את המנה היומית שלו, כך הוא יכול לפרוק אנרגיה.

אוכל יבש +חמאת בוטנים

תחילה נמלא את הקונג במזון היבש כמעט עד הסוף ולאחר מכן נאטום את פתח המילוי בחמאת בוטנים. הכלב יצטרך תחילה ללקק את החמאת הבוטנים ורק לאחר מכן יוכל לאכול את המנה היומית שלו.

אוכל יבש +גבנ"צ

תחילה נמלא את הקונג במזון היבש כמעט עד הסוף ולאחר מכן נאטום את פתח המילוי בגבנ"צ, לאחר מכן לשים את הקונג בתוך כוס עם פתח המילוי כלפי מעלה ולהכניס למיקרו. עד שהגבינה מותכת, להמתין עד לקירור של הקונג. בשום אופן לא לתת לכלב קונג חם. לכלב לוקח זמן לכרסם את הגבינה הצהובה ורק לאחר מכן הוא יוכל להגיע למזון.

הקפאה של מזון יבש

תחילה צריך להרטיב את המזון היבש של הכלב במים או במרק עוף, עד לקבלת עיסה. לאחר מכן נמלא את הקונג בעיסה. נכניס את הקונג להקפאה ואז ניתן לכלב קונג קפוא (ארטיק לקיץ). לכלב ייקח הרבה זמן ללקק וללעוס את הקונג בכדי לקבל את האוכל, במקביל הכלב יכול לקרר את עצמו בצורה יעילה יותר.

קוטג' או גבינה לבנה

ניתן למלא את הקונג בקוטג' או בגבינה לבנה ולתת לכלב. כמו כן ניתן להקפיא את הקונג.

ארטיק לכלב

ניתן למלא את הקונג בתערובת של מים ונקניקיות ולהקפיא אותו, לאחר ההקפאה תנו לכלב להנות מהארטיק.

מילויים ייעודיים לקונג

בחנויות ניתן לקנות מילויים ייעודים לקונג במגוון טעמים.

כמו שאתם מבינים למילוי הקונג יש אין ספור אפשרויות, תפתחו את הראש ותמצאו מה הכלב שלכם הכי אוהב. את הקונג מומלץ לתת לכלב כאשר אנו לא נמצאים בבית בכדי להעסיק אותו כמובן.

חבל דנטלי

החבלים הדנטלים מגיעים במגוון צורות וגדלים, החבלים משמשים את הכלב ללעיסה וכמו כן לניקוי השיניים. בחבל ניתן גם להשתמש בתור צעצוע החזרה.

במידה ואתם רוצים שהכלב ינקה את השיניים, אבל הכלב לא מראה כל סימן להתעניינות בחבל ניתן להשתמש בטכניקה הבאה: בקיץ להקפיא את החבל, החבל הקר נעים לכלב וכמו כן עוזר לגורים להקל על הכאב בשיניים המתפתחות שלהם.ניתן למרוח על החבל מזון רטוב לכלבים או לשפוך על החבל מרק עוף. הכלב יתעניין בחבל בגלל הריחות החזקים שיש לו.

צעצוע מצפצף

צעצועים מצפצפים קיימים במגוון צורות צבעים ורעשי צפצוף. ישנם כלבים שאוהבים את הצפצוף מאחר והצפצוף מעורר בהם את יצר הציד. כלבים שאוהבים את הצפצוף יכולים לשחק איתו זמן ממושך .

עצמות לעיסה

בחנויות ישנן עצמות במגוון צורות, גדלים וצבעים. רוב העצמות עשויות מעור פרה יבש אשר מגולגל לצורה הרצויה. כאשר הכלב מלקק או לועס את העצם האור מתרכך ובכך הכלב יכול לתלוש חלק ממנה, כלבים יכולים לבלות שעות בלעיסה וכרסום של העצם. מומלץ להשאיר לכלב את העצם כאשר יוצאים מהבית.

בקבוק האכלה

בקבוק ההאכלה מגיע בצבע סגול בגדלים שונים, הבקבוק עשוי מפלסטיק קשיח. את הבקבוק ניתן למלא במנת האוכל היומית של הכלב. המילוי ייעשה דרך פתח המילוי בחלקו התחתון של הבקבוק. העיקרון של בקבוק האכלה הוא שהכלב צריך למשוך בחבל בכדי שהאוכל יצא ממנו. בקבוק ההאכלה הוא צעצוע אתגרי לכלבים, אך ישנם כלבים המאבדים עניין בבקבוק לאחר זמן קצר בו לא הצליחו להוציא ממנו אוכל. למרות זאת קיימים כלבים אשר אוהבים את הבקבוק מאוד, אלה יכולים להתעסק איתו שעות ארוכות. גם כאן מומלץ להשאיר את הבקבוק לכלב כאשר יוצאים מהבית.

צלחת התנהגותית (סביבון)

הצלחת מגיעה במגוון גדלים אשר צריך להתאים לגודל הכלב, הצלחת עשויה שני חלקים אשר מתברגים אחד לשני, ככל שנבריג יותר כך יהיה לכלב קשה יותר להוציא את האוכל מהצלחת. את הצלחת צריך למלא במנה היומית של הכלב, בכדי שהאוכל יצא, הכלב צריך לזרוק את הצלחת או לשחק איתה עם הרגל. במידה ואתם רוצים להקשות על הכלב ניתן להשתמש במילויים לקונג שהוזכרו קודם לכן. גם כאן, את הצלחת ניתן לכלב כאשר יוצאים מהבית.

עד כאן הסברתי על הצעצועים אשר מומלצים לטובת הכלב ובני הבית, צעצועים טובים  אשר גורמים לכלב תעסוקה  נכונה בשעות שהוא נשאר לבד בבית. כעת אפרט על צעצועים אשר נמכרים בחנויות ויכולים לגרום לנזק לכלבים או לבעליהם.

צעצועים רכים

הצעצועים הרכים נמכרים בחנויות בתור צעצועים מיועדים לכלבים והם עשויים בצורה יפה בצבעים מרהיבים ובדים רכים, אותם בדים בדיוק כמו הצעצועים של הילדים.

במידה וניתן לכלב צעצוע שמזכיר בתחושתו צעצוע של הילד הכלב לא יוכל להבדיל בין הצעצוע שלו לבין הצעצוע של הילד ובכך את יוצרים תחרות בין הילד לכלב. דבר שיכול להוביל לבעיות התנהגות של הכלב כמו תוקפנות כלפי הילד. כמו כן נמכרים בחנויות צעצועים אשר עשויים להזכיר בתחושה חומרים של ספות או בגדים דבר שעלול להוביל לכרסום של כל הבית כי הכלב מתרגל לכרסם צעצועים מאותו חומר או מרקם .

עוד טעות נפוצה שהבעלים עושים הם לתת לכלב ללעוס נעל ישנה או גרב ישנה, בהסבר של הנה יש לו נעל ישנה ללעוס אז הוא לא ילעס נעל חדשה וכאן הטעות הגדולה הכלב לא יודע להבדיל בין נעל חדשה ויקרה לנעל ישנה וקרוע, הוא פשוט לומד שללעוס נעליים זה בסדר.

כמו שאתם מבינים הצעצועים יכולים להקל עלינו, על הכלב ועל בריאותו במידה ומשתמשים בהם נכון. הצעצועים טובים לכלב וגורמים לו לפרוק מתחים וגם לחשוב איך הוא יכול לקבל את האוכל, דבר שגורם לעייפות מנטאלית שהיא בעצמה דבר מבורך בסביבה העירוניתת של ימינו בה לכלבים אין כמעט אף פעילות מן הסוג הזה!

 

משחק מהנה לכולם!

עוד בנושא:
Scroll to Top