מדוע צריך לאלף כלב?

כלב עם משקפיים

אילוף הוא אחד הדברים החשובים בגידול כלב. למעשה כלב שעבר קורס אילוף כלבים חי חיים הרבה יותר טובים ורגועים מאשר כלב שאינו עבר אילוף. אתם שואלים למה?

כלב מאולף ומחונך, צריך פחות הגבלות וכתוצאה מכך גם נענש פחות, כי הוא יודע איך מצפים ממנו להתנהג בבית וגם בחוץ. לאילוף כלב ישנם יתרונות רבים.

להלן פירוט הסיבות העיקריות מדוע כדאי לאלף את הכלב שלכם, גם אם הוא קטן וחמוד:

  • את הילדים שלנו אנו שולחים לבית הספר, בכדי ללמוד דברים חדשים שאנו ההורים לא יודעים או אין לנו את הזמן הדרוש ללמד אותם. חשוב לנו שיכירו עוד ילדים בגילם ותהיה להם אינטראקציה עם ילדים ואנשים מחוץ למעגל המשפחתי בצורה טובה ובריאה. באותה הצורה בדיוק גם הכלב שלנו צריך להישלח למאלף כלבים. המאלף יסביר לכלבכם מהי התנהגות נכונה בבית וילמד אותו דברים שאתם לא תמיד מודעים אליהם. במוסף הכלב ילמד איך להתנהג בסביבת כלבים שהוא לא מכיר ולהיחשף לעולם בצורה נכונה ונטולת טראומות.
  • חיזוק הקשר בין אדם לכלב. אילוף נכון של הכלב מוביל לחיזוק הקשר בינו לבין האדם. הכלב והבעלים מבינים אחד את השני, וכך ניתן למנוע בעיות תקשורת וקונפליקטים הנובעים מחוסר הבנה הדדי.
  • אילוף הכלב יכול למנוע מכם פציעות גופניות קשות. כלב שעבר קורס אילוף, ידע איך עליו להתנהג בצורה נאותה ונעימה בכל סביבה בה הוא יימצא.
  • אילוף כלב מציל לא מעט כלבים מלהיזרק לרחוב. כלב שלא עבר קורס אילוף למשמעת, או יותר נכון כלב שלא הסבירו לו איך להתנהג בצורה הולמת, שאינה גורמת לנזק לבעלים, לרוב לא ידע איך מצפים ממנו להתנהג בבית. ע"י ההתנהגות שלו הכלב עלול לגרום נזק לבעלים וסביר להניח כי יסולק מהבית וימצא את עצמו במקרה הטוב באחת העמותות בארץ ובמקרה הפחות טוב יינטש ביער או ייזרק מרכב נוסע.

תזכרו תמיד – לכל בעיה יש פתרון !

עוד בנושא:
Scroll to Top