הכלב קופץ על אנשים

כלב קופץ על אישה
רוב בעלי הכלבים מכירים את התופעה הזו, מגיעים הביתה והכלב קופץ עליהם בהתלהבות. לרוב הבעיה נובעת מחינוך לא נכון של הכלב ע"י הבעלים. נשאלת השאלה איך הבעלים מאלפים את הכלב לקפוץ על אנשים? התשובה פשוטה, לרוב כאשר אנחנו חוזרים הביתה אחרי יום עבודה, אין לנו כוח להתכופף לכלב הקטן והחמוד. בלי לשים לב אנחנו מתחילים לעודד את הכלב לעמוד על שתי הרגליים האחוריות, בכדי שלנו יהיה יותר קל ללטף אותו. בכך אנו יוצרים מצב שבו הכלב חייב לקפוץ עלינו בכדי לקבל מאיתנו חיבה. הכול בסדר כל עוד הכלב שוקל 3 ק"ג, אבל זה יכול להיות מסוכן כשהוא מגיע למשקלים כבדים. כלב שקופץ על אנשים יכול לגרום לאי נוחות במקרה הטוב ולפגיעה בגוף במקרה הרע. חשוב להדגיש שרוב הכלבים קופצים על אנשים משמחה ואין לכלב כוונה לפגוע בנו. כעת אפרט מה הן הדרכים המומלצות ללמד את הכלב שלנו לא לקפוץ על אנשים ומאילו דרכים כדאי להימנע: הדרכים המומלצות
  • התעלמות – אחת הדרכים הטובות ביותר בכדי להפסיק קפיצות על אנשים היא להתעלם מהכלב כאשר הוא קופץ על אנשים ולשבח אותו כאשר הוא רגוע וכל ארבעת הרגליים שלו על הרצפה. כאשר הכלב קופץ עליכם תסובבו אליו את הגב, בכך הוא לא מקבל חיזוק על הקפיצה. חשוב ביותר לתת לכלב צ'ופר וליטוף כאשר הוא רגוע בעת מפגש.
  • לימוד הפקודה "שב" (לפירוט ראו מאמר "איך ללמד את הכלב את הפקודה שב?") – כאשר אנחנו מלמדים את הכלב את הפקודה "שב", רצוי להשתמש בה בכל פעם שמישהו נכנס בדלת. במידה ואנחנו נשתמש בכל פעם שהכלב מגיע לקראתנו בפקודה זו, לכלב תיווצר התניה: פתיחת דלת = ישיבה רגועה.
  • לימוד הפקודה "למקום" – כאשר אנחנו מלמדים את הכלב את הפקודה "למקום", נוכל להשתמש בה בכל פעם שדלת הבית נפתחת ובכך אנחנו יוצרים התניה לכלב האומרת: פתיחת דלת = ללכת למקום.
הדרכים הלא מומלצות
  • פחית הרעשה – שימוש בפחית הרעשה אמור להבהיל את הכלב כאשר הוא קופץ עליכם ובכך למנוע את הקפיצות. הבעיה היא שהפחית לא מפסיקה רק את הקפיצות אלא עלולה לגרום לכלב להפסיק להגיע ולפגוש אתכם או אף גרוע מכך, כלבים בעלי יצר הגנה פעיל יכולים לנשוך אתכם בחוזקה כתוצאה מבהלה.
  • השפרצת מים – השפרצת המים עובדת בדומה לפחית הרעשה, רק כאן במקום שהכלב ייבהל מהרעש הוא נבהל מהמים שמשפריצים ישירות לפניו.
  • הרמת ברך – אחת השיטות המגעילות והמכאיבות ביותר לכלב. השיטה אומרת שכאשר הכלב מתקרב בריצה אליכם ומתכונן לקפיצה, להמתין עד שהכלב באוויר ואז להרים את הברך ישר לתוך הצלעות שלו. זו שיטה גרועה, ברך יכולה לגרום לנזק חמור לכלב ולהוביל אפילו לשבירת כלוב הצלעות שלו.
  תזכרו תמיד – לכל בעיה יש פתרון ! רומן גורוביץ מאלף כלבים
עוד בנושא:
Scroll to Top