איך לאלף כלב לצרכים

כלב יושב מול הצרכים שלו

איזה כיף שיש חבר חדש בבית! קטן חמוד ושובב שרץ בכל מקום. פתאום עוד לפני שאנחנו מבינים שיש לנו כלב בבית, הוא כבר הספיק לעשות שלולית על הפרקט וחבילת מתנה על השטיח בסלון. זה כמובן הזמן הנכון לאילוף הכלב לצרכים.

חשוב לזכור שגור קטן לא יכול להתאפק הרבה זמן. עשיית הצרכים בתוך הבית איננה במכוון, הוא פשוט לא יכול להתאפק!
קיימת נוסחה לחישוב זמן ההתאפקות של גורים: הגיל של הגור בחודשים, מאפיין את שעות התאפקות של הגור ולזה נוסיף עוד שעה. לדוגמא, גור בן שלושה חודשים יכול להתאפק עד ארבע שעות.               יש לזכור כי כל גור הוא שונה ויכולות להיות סטיות בזמני ההתאפקות.

חשוב מאוד לזכור, במידה והגור עשה צרכים בבית, אסור להכות אותו או לדחוף את אפו לתוך הצרכים. הגור אינו לומד בכך לא לעשות צרכים בבית, מה שהוא כן לומד זה פשוט לפחד מכם.

אז מה עושים ברגע שגילינו חבילת הפתעה בבית? לא לעשות כלום. כן, הבנתם נכון, לא לעשות כלום. חשוב להתאפק ולא לצעוק על הגור ובטח שלא להכות אותו. מה כן עושים אתם שואלים? מומלץ לשטוף את המקום בחומץ.

להלן מפורטים השלבים באמצעותם תחנכו את כלבכם לצרכים:

  1. צריך לתחם את הגור במתחם קטן (מטר על מטר יספיקו בהחלה). את המתחם יש למקם במרכז הבית (למשל בסלון) בכדי לא ליצור בידוד חברתי, דבר שיכול להוביל לבעיות התנהגות בהמשך.
  2. במתחם יש לארגן לכלב מקום רביצה (מזרון או עדיף תא הטסה), שיהיה רחוק ככל האפשר מפתח היציאה של המתחם. את כלי המים של הכלב צריך להניח מחוץ לתא ההטסה ואת האוכל צריך לפזר על מקום הרביצה של הכלב, בכדי שלא יעשה את צרכיו במקום הרביצה.
  3. בכל שאר המתחם יש להניח שלוש שכבות של עיתונים.
  4. כאשר הגור עשה את צרכיו על העיתונים, יש לזרוק את השכבה הראשונה של העיתונים ואת השכבה השלישית.
  5. את השכבה השנייה עם הריח הספוג של השתן יש לשים קרוב לפתח המתחם, בתור השכבה הראשונה של מקבץ העיתונים החדש. הגור יעדיף לעשות צרכים על העיתון שספוג בו הריח.
  6. במידה והגור עשה את הצרכים במתחם לפני זמן קצר או מיד לאחר שעשה צרכים בחוץ ניתן לתת לגור להסתובב בבית תחת השגחה כ-20 דקות ולאחר מכן להוציא אותו החוצה פעם נוספת או להחזירו למתחם להתרוקנות נוספת.
  7. במידה והגור לא עשה צרכים במתחם יש להוציא את הגור על הידיים (אל דאגה הגור לא יעשה את הצרכים עליכם) ישירות החוצה בכדי שלא יהיו תאונות בבית.
  8. לאחר עשיית כל הצרכים ניתן ואף רצוי לשחרר את הגור בבית בהשגחה.
  9. במידה והגור לא עשה את צרכיו בחוץ יש להחזירו ישירות למתחם. בכדי למנוע תאונות ברחבי הבית.
  1. חשוב להדגיש ששיטת העיתונים אינה מלמדת את הגור להתאפק, בכדי ללמד התאפקות יש ללמד את הגור ע"י תא הטסה, דבר שאינו מומלץ במידה וזה נעשה ללא הכוונה ומעקב של מאלף כלבים.

מה עושים במידה וגילינו "חבילת הפתעה" – נקודות חשובות:

  • במידה וגיליתם חבילת הפתעה בבית לא מתרגשים, לא צועקים על הגור וכמובן לא מכים אותו – פשוט מנקים הכול בשקט.
  • טעות נפוצה בקרב בעלי כלבים היא ניקוי הצרכים באקונומיקה, אקונומיקה מכילה כימיקל בשם אמוניה שישנו גם בשתן דבר המגביר את רצון של הכלב להשתין באותו המקום.
  • את הצרכים צריך לנקות בחומץ, החומץ מבטל את ריח השתן.
  • במידה והגור עושה צרכים מול עיניכם הרואות, צריך להרים אותו על הידיים (אל דאגה הגור יפסיק את ההשתנה בצורה רפלקטיבית) ולהוציא אותו ישר החוצה.

נשאלת השאלה – אז מתי הגור יעשה צרכים?

  • לאחר שינה.
  • לאחר משחק.
  • לאחר האוכל.
  • במידה והוא מתחיל לרחרח או להסתובב במעגלים.
  • לאחר שתייה.

בהצלחה לכולם !

רומן גורוביץ

עוד בנושא:
Scroll to Top

שלום

אורח

תודה ששלחת לנו פרטים! אנחנו ממש שמחים לשמוע ממך.נציג שלנו יצור איתך קשר בהקדם כדי לתאם אבחון כלבים.

תודה רבה,
רומן גורוביץ